Alvin i Wiewiórki Wiki
Advertisement

Bessie Pracusińska (ang. Bessie Busybody) – postać pojawiająca się w serialu Leniuchowo i mediach powiązanych.

Jest jedyną dorosłą kobietą zamieszkującą Leniuchowo oraz współpracownicą burmistrza, który się w niej podkochuje. Często rozmawia przez telefon i jest ciekawa nowości, a także dba o swój wygląd.

Bessie poruszała oraz użyczała głosu Julie Westwood, zaś w polskiej wersji jej głosem była Jolanta Litwin-Sarzyńska.

Spis treści

Koncepcja
Wygląd
Osobowość
Umiejętności
Wystąpienia
Galeria
Ciekawostki

Koncepcja

Pierwowzorem postaci Bessie jest Stína Símalína z Latibær. Na potrzeby serialu charakter kobiety został nieco złagodzony. W projektach wyglądu do serialu jej wygląd nie różnił się od obecnego. Według wcześniejszych koncepcji, Bessie miała być matką Alexa, który zainspirował się bohaterem miasteczka i wkrótce sam został jego następcą.

Wygląd

Bessie jest dosyć wysoką kobietą o jasnej cerze i niebieskich oczach. Ma długie jasnoniebieskie włosy, które układa w różne fryzury. Na co dzień nosi barwną koszulę w kwiaty, ciemnoczerwony żakiet i spódnicę spinaną niebieskim paskiem oraz niebieskie buty na obcasie. Maluje także usta na czerwono, używa cienia do powiek oraz zakłada naszyjnik z pereł.

Dość często nosi także inne stroje, zależnie od okazji. Niekiedy widziana jest też z maseczką z ogórków na twarzy lub podczas innych form odpoczynku.

Osobowość

Bessie jest dość próżną, ale również sumienną i obeznaną kobietą. Uwielbia być w centrum wydarzeń i zawsze chce być na bieżąco z nowościami. Często w tym celu rozmawia przez telefon, niekiedy nie zważając na okoliczności. Oprócz tego często widziana jest w ogrodzie, gdzie odpoczywa, rozwiesza pranie lub pracuje w ogródku warzywnym. Bardzo lubi ciasta, zarówno dostawać jak i sama piec dla kogoś. Czasami ciężko jest jej utrzymać nerwy na wodzy, jak w odcinkach Dzień rekordów, Nawiedzona wieża czy Kucharz Zgniłek.

Umiejętności

Bessie potrafi wykonywać wiele rzeczy na raz. Umie także odbierać telefony w rekordowo szybkim czasie. Jak pokazuje odcinek Pora na naukę, posiada także wiedzę z historii i matematyki, która jest na tyle obszerna, by mogła być nauczycielką w szkole. Umie piec różne ciasta, a w odcinku Leniuchowe rakiety ma nawet swoje własne stoisko z wyrobami cukierniczymi. Ma natomiast problemy ze zmotywowaniem się, a także z wieloma sportami, jak pokazuje odcinek Najbardziej leniwe miasteczko. Jednak według odcinka Pierwszy dzień lata w młodości była siatkarką.

Wystąpienia

Bessie pojawia się najrzadziej spośród stałej obsady serialu. Żaden z odcinków nie skupia się na jej osobie, ale w niektórych z nich jej rola jest większa niż zazwyczaj, jak w Sportafałsz, Najbardziej leniwe miasteczko czy Nawiedzona wieża. W innych odcinkach jeżeli pojawia się, to zwykle z Milfordem lub z dziećmi.

Bessie rzadko śpiewa, ma jednak jedną śpiewaną przez siebie piosenkę - Tajny agent. Oprócz tego w piosenkach pojawia się bardzo sporadycznie.

Bessie pojawia się w spin-offie LazyTown Extra, gdzie występuje w scence z Milfordem. Jest nią serwis informacyjny, w którym prezentuje ciekawostkę historyczną związaną z tematyką odcinka.

Galeria

Zobacz całą galerię

Ciekawostki

Jej nazwisko w oryginalnej wersji, busybody, oznacza osobę plotkującą. Z kolei samo słowo busy oznacza "zapracowany, pracowity".

Według odcinka Największe przeboje Leniuchowa, jej ulubiona piosenka to Tajny agent.

Jest jedyną postacią ze stałej obsady, która nie pojawia się w czasie czołówki.

Według odcinka Zwędzone słodkości ma uczulenie na słoneczniki.

Advertisement