Alvin i Wiewiórki Wiki
Advertisement

Milford Dobrowolski (ang. Milford Meanswell) – postać pojawiająca się w serialu Leniuchowo oraz w mediach powiązanych.

Jest burmistrzem Leniuchowa oraz wujkiem Stephanie. Służy pomocną dłonią wszystkim mieszkańcom i stara się dbać o dobrostan miasta. Stara się wspierać siostrzenicę oraz Sportacusa w ich działaniach. Zabiega o względy Bessie Pracusińskiej.

Milfordem poruszał oraz podkładał mu głos David Matthew Feldman, zaś w polskiej wersji językowej głosu użyczył mu Paweł Szczesny.

Spis treści

Koncepcja
Wygląd
Osobowość
Umiejętności i słabości
Wystąpienia
Galeria
Ciekawostki

Koncepcja

Postać burmistrza oparta jest na Bæjarstjórinnie z Latibær. Łączy w sobie cechy poważnego burmistrza oraz niezdarnego policjanta z tej serii. W projektach do serialu jego wygląd nie różnił się od obecnego.

Wygląd

Burmistrz Dobrowolski jest starszym i nieco otyłym mężczyzną. Jest w większości łysy i ma nieliczne siwe włosy. Na co dzień ubiera się w białą koszulę z pomarańczowym krawatem, na którą nakłada jasnobrązową kamizelkę. Nosi także ciemnożółty garnitur oraz brązowe buty oraz nieco jaśniejsze skarpetki w czerwone paski.

Okazjonalnie widziany jest także w innych kostiumach, jak strój sędziowski czy różowawy króliczek ubierany na łapanie motyli.

Osobowość

Milford jest uczynny i sumiennie wypełnia swoje obowiązki, wynikające z pełnionych funkcji. Nawet jeżeli nie zawsze mu to wychodzi, daje z siebie wszystko, by zrobić to jak najlepiej. Chce działać także dla dobra mieszkańców, co pokazują jego rozmaite inicjatywy, m.in. reaktywacja niektórych dni tematyczny jak Dzień sportu, renowacja boiska czy próba cyfryzacji miasta w odcinku Cyfrowe Leniuchowo.

Milford jest troskliwy i wyrozumiały, ale również nieco naiwny, co czasami jest wykorzystywane przez innych. Poza wypełnianiem obowiązków burmistrza, a także sędziego czy dyrektora szkoły, Milford spędza czas na łowieniu ryb (Śnieżny potwór), łapaniu bądź oglądaniu motyli (Podwójny kłopot, Czarnoksiężnik w Leniuchowie) czy szydełkowaniu (Mały troll). Jest nieco wykluczony cyfrowo i nie posiada ani nie potrafi obsługiwać wielu nowoczesnych urządzeń.

Umiejętności i słabości

Milford posiada szereg umiejętności, które pozwalają mu na pełnienie sprawowanych funkcji. Potrafi godzić ze sobą wiele obowiązków, często nawet na siebie nachodzących jak bycie burmistrzem oraz dyrektorem szkoły. Posiada także inne zdolności. Potrafi pilotować samolot oraz jeździć na rowerze.

Główną słabością burmistrza jest jego niezdarność. Ma dobre intencje, jednak często ma wypadki w czasie prac, nawet tych prostszych jak używanie młotka. Często przez to też znajduje się w niebezpieczeństwie, zwykle nieświadomym. Jest również dość naiwny, dając nabierać się na nawet bardzo proste podstępy.

Wystąpienia

Burmistrz Milford Dobrowolski wystąpił w dużej części odcinków. Często występuje w scenach razem z Bessie. Jego rola w odcinkach bywa różna. Jest istotna w odcinkach Witajcie w Leniuchowie, Tajny agent zero czy Podwójny kłopot. W innych odcinkach widziany jest wypełniający swoje obowiązki burmistrza w ratuszu lub na mieście. Często też sceny z jego udziałem to interakcje z siostrzenicą, czasami bardziej znaczące dla fabuły jak w odcinku Sportafałsz.

Milford nie śpiewa żadnej piosenki w serialu i bardzo sporadycznie pojawia się jako dodatkowy wokal. Dotyczy go piosenka Tajny agent, ale on sam w niej nie śpiewa. Największy i praktycznie jedyny wkład ma w piosenkę To bardzo dobre jest.

Milford pojawia się w spin-offie LazyTown Extra, gdzie występuje w jednym z dwóch rodzajów scenek. W pierwszym jest, wraz z Bessie, prezenterem wiadomości i przedstawia ciekawostkę historyczną związaną z tematem odcinka. W drugim natomiast rozmawia ze Stingym na rozmaite tematy powiązane z tematem odcinka, często udzielając chłopcu porad lub korygując jego niewłaściwe zachowania.

Galeria

Zobacz całą galerię

Ciekawostki

Według odcinka Największe przeboje Leniuchowa, jego ulubioną piosenką jest Współpraca.

W czołówce serialu pojawia się wyłącznie na zdjęciu.

Jego nazwisko w wersji oryginalnej pochodzi od angielskiego wyrażenia mean well, oznaczającego "mieć dobre intencje".

Advertisement