Alvin i Wiewiórki Wiki
Advertisement

Pixel – postać pojawiająca się w serialu Leniuchowo i mediach powiązanych.

Jest uzdolnionym informatykiem i wynalazcą mieszkającym w Leniuchowie. Zna się na najnowszych technologiach i często dzieli się nimi z przyjaciółmi, w różnych celach. Często jednak brak mu umiaru, co skutkuje różnymi przykrymi zdarzeniami. Ma podgląd na całe miasteczko.

Jego kukiełką poruszał Ronald Binion, który także podkładał mu głos po sezonie drugim. W polskiej wersji Pixelowi użyczyła głosu Anna Apostolakis-Gluzińska.

Spis treści

Koncepcja
Wygląd
Osobowość
Umiejętności
Wystąpienia
Galeria
Ciekawostki

Honest Game Trailers | Biomutant

X

Koncepcja

Postać Pixela oparta jest na Goggim Mega z Latibær. Podstawową różnicą między koncepcjami a znaną obecnie wersją postaci jest jej wygląd. Kukiełka Pixela miała na sobie jeszcze więcej elektroniki, a także nieco inny wyraz twarzy.

Wygląd

Pixel jest dość wysokim chłopakiem o ciemnej skórze. Ma sterczące, kanciaste, pomarańczowe włosy. Na co dzień nosi błękitną koszulkę z długim rękawem, a na niej białą z krótkim pomarańczowym rękawem oraz nadrukiem ze swoim imieniem na przodzie. Ubiera także granatowe spodnie oraz biało-czarne tenisówki. Nieodzownym elementem ubioru Pixela są także jego liczne gadżety. Na głowie ma słuchawki z mikrofonem oraz anteną, a na prawym przedramieniu również urządzenie do analiz. Ponadto ma kilka przyczepionych do paska od spodni. Okazjonalnie ubiera się także w inne kostiumy, jednak zwykle nie rozstaje się z większością swoich gadżetów.

Osobowość

Pixel jest przyjaznym, acz nieco wycofanym społeczne chłopakiem. Ma to związek z jego zainteresowaniami: komputerami i gadżetami. Spędza niekiedy całe dnie i noce grając w gry. W odcinku Śniadanie u Stephanie stworzył w tym celu specjalny kask, który umożliwi mu dłuższe, nieskrępowane korzystanie z komputera. Zwykle jego urządzenia w jakiś sposób są przydatne dla społeczności miasteczka, jednak równie często przynoszą niepożądane skutki uboczne. Ma również tendencję do nadmiernej analizy zdarzeń bądź prostych zjawisk.

Pomimo tych cech, Pixel stara się integrować z innymi, nawet jeżeli nie zawsze to wychodzi. W odcinku Pixelowo stworzył stronę internetową z mieszkańcami miasteczka, a w odcinku Telewizja Pixela nadzorował działanie stacji telewizyjnej, kierując programami przyjaciół. W wielu odcinkach jego pokój jest miejscem spotkań dzieci. Pomaga także w planowaniu niektórych wydarzeń, zaś jego system monitoringu pozwala na badanie osobliwych zdarzeń w miasteczku.

Umiejętności

Pixel potrafi obsługiwać różnego rodzaju komputery i maszyny, a także sam tworzy rozmaite gadżety i konstrukcje - rakiety, piloty, kaski, kalkulatory czy nawet muszkę dla Stingy'ego. Jego wynalazki zwykle jednak działają bądź są wykorzystywane w sposób inny niż zamierzony, tak jak m.in. w odcinkach Pilot, Sprzątnij to! czy Śniadanie u Stephanie. Umie grać w różne gry komputerowe, tworzyć strony internetowe oraz naprawiać komputery. W grach wideo często też ma najlepsze wyniki i potrafi wykonywać różne sztuczki.

Główną słabością Pixela jest jego uzależnienie od technologii. Wykorzystuje maszyny nawet do prostych czynności dnia codziennego jak mycie zębów, wiązanie butów czy sprzątanie. Oprócz tego przesiaduje całymi dniami przed komputerem, przez co ma znacznie mniej spotkań z rówieśnikami i nie zawsze potrafi brać udział w ich zabawach, tak jak m.in. w odcinku Piłkarski oszust. Z tego powodu ma również problemy ze snem. Posiada jednak dużą wiedzę teoretyczną, a także przezwycięża swoje słabości z pomocą przyjaciół.

Wystąpienia

Pixel występuje rzadziej od innych dzieci, co jest pośrednio związane z jego osobowością. W odcinkach pełni różną rolę. Niektóre z nich są skupione na nim, jego problemach lub jego maszynach. Odcinki, w których Pixel jest ważniejszą postacią to m.in. Bezsenność w Leniuchowie, Pilot, Pixelowo, Piłkarski oszust, Telewizja Pixela, Śniadanie u Stephanie czy Lećmy na Księżyc.

Pixel niewiele śpiewa. Jest głównym wykonawcą w piosenkach Budź się oraz Gadżety lubię mieć. Śpiewa także pojedyncze zwrotki, wersy lub chórki, m.in. w piosenkach Przyszedł czas by ciasto piec, Kolor, Zdobądź każdy szczyt czy Pora na naukę.

Pixel pojawia się w spin-offie LazyTown Extra. Występuje podczas jednego rodzaju scenki wraz ze Sportacusem. Siedzi on wówczas w swoim pokoju i za pomocą drona lub wyświetlacza łączy się z bohaterem. Przekazuje mu wyzwania otrzymane drogą mailową od różnych osób. Sportacus podejmuje się ich, zaś Pixel wysyła jego rezultat w odpowiedzi do nadawcy.

Galeria

Zobacz całą galerię

Ciekawostki

Jego imię pochodzi od piksela, najmniejszej części wyświetlanego obrazu.

Według odcinka Największe przeboje Leniuchowa, jego ulubiona piosenka to Nie ma leniuchów w Leniuchowie.

Advertisement