Alvin i Wiewiórki Wiki
Advertisement

Sportamiś (ang. Teddicus) – postać epizodyczna, pojawiająca się w serialu Leniuchowo. Jest to pluszowy miś, należący do Ziggy'ego. Pojawia się w kilku odcinkach sezonu czwartego.

Spis treści

Wygląd
Charakterystyka
Wystąpienia
Ciekawostki

Honest Game Trailers | Biomutant

X

Wygląd

Sportamiś to niewielkich rozmiarów pluszowy brązowy niedźwiadek ubrany w elementy stroju noszonego przez Sportacusa. Ma błękitną czapkę oraz gogle z materiału, a także błękitną kamizelkę, również materiałową, spiętą owalem z wyszytym z przodu emblematem Sportacusa, a tyłu liczbą 10.

W odcinku Sportamiś Ziggy'ego pojawiła się także złośliwa wersja maskotki, zamówiona przez Robbiego Zgniłka. Jedyną różnicą w wyglądzie było pokrętło na plecach niedźwiadka, napędzające mechanizm mowy.

Charakterystyka

Sportamiś należy do Ziggy'ego i jest kolejnym przejawem fascynacji chłopca Sportacusem. Ziggy rozmawia ze swoim misiem, tak jakby był żywy. Mówi do niego zwłaszcza wtedy, gdy czuje się źle. Sportamiś potrafi wydawać z siebie pojedyncze dźwięki, które nie mają znaczenia. Ziggy jednak słyszy w nich odpowiedzi niedźwiadka i odnosi się do nich. Miś nie potrafi samodzielnie się poruszać i jest noszony przez Ziggy'ego bądź inne postaci.

Pozostałe postacie nie wchodzą często w interakcję z zabawką. Stephanie przez chwilę trzymała go, gdy Ziggy rzucał do kosza. Robbie jako jedyny naśmiewał się z Ziggy'ego i jego emocjonalnego przywiązania do Sportamisia. Schował go również przed Ziggym, podmieniając na zamówionego przez siebie złośliwego misia. Sportacus pomagał chłopcu w poszukiwaniu zaginionego pluszaka.

Robbie Zgniłek zamówił przez telefon złośliwą wersję misia. Potrafił on mówić pełnymi zdaniami i był złośliwy, naśmiewając się z Ziggy'ego i Spostacusa. Ziggy jednak szybko rozpoznał fałszywego misia.

Wystąpienia

Sportamiś wystąpił w trzech odcinkach, w dwóch jako postać tła, zaś w jednym odegrał bardziej istotną rolę.

W odcinku Księżniczka Stephanie widoczny jest na parapecie w domu Ziggy'ego, gdy ten ogląda się w lustrze i naśladuje Sportacusa. Ziggy wówczas się do niego nie zwraca ani nie zabiera go ze sobą na plac zabaw.

W odcinku Sportamiś Ziggy'ego pojawia się już w tytule, a także odgrywa ważniejszą rolę w akcji. Ziggy dzieli się ze Sportamisiem swoimi postępami w koszykówce i zabiera go na boisko. Tam oddaje go Stephanie, aby potrzymała go na czas, gdy będzie rzucał piłką do kosza. Gdy mu się to nie udaje i załamany odchodzi, zabiera ze sobą misia i w drodze rozmawia z nim, dzieląc się swoim smutkiem. Podczas trenowania, Sportamiś siedzi na piłkach w pobliżu boiska. W nocy, Robbie kradnie misia z parapetu i podmienia na złośliwą wersję. Rano obraża on Ziggy'ego, co wywołuje u chłopca atak paniki. Prawdziwy Sportamiś jest wówczas na placu zabaw, na huśtawce bujanej. Po przegranym meczu, gdy Robbie ciska piłką, ląduje ona na drugim siedzeniu i wybija misia w powietrze. Sportacus jednak łapie go w locie i oddaje Ziggy'emu.

W odcinku Mały troll Ziggy bierze ze sobą Sportamisia na nocowanie do Stephanie. Tego samego wieczora, Milford Dobrowolski uszył dla misia szalik, który, założony na pluszaka, wręcza chłopcu.

Ciekawostki

Imię Sportamisia to gra słów pomiędzy imieniem Sportacus a słowem miś.

W oryginalnej wersji jest to gra słów między teddy bear (pluszowy miś) a imieniem Sportacusa.

Sportamiś mruga jednym okiem w czasie piosenki Jeszcze raz.

Według Ziggy'ego, Sportamiś ma lęk wysokości.

Advertisement